راهنمایی‌هایی در رابطه با ارسال فایل به سایت آموزش مجازی

راهنمایی‌هایی در رابطه با ارسال فایل به سایت آموزش مجازی

از مدير سامانه در
Number of replies: 0

با توجه به محدودسازی ارسال فایل در سایت آموزش مجازی، جهت ارسال فایل موارد زیر در نظر گرفته شود:

  1. در صورتیکه فایل با فرمت تصویری می‌باشد که از دوربین موبایل تهیه شده است، یا از طریق برنامه‌های اسکنر موبایلی و یا هنگام عکسبرداری کیفیت دوربین موبایل به کیفیت پائینتر مثلا 6M تغییر یابد. دقت شود که این کیفیت برای ارسال فایلهای تکلیف یا آموزشی کافیست. برای کاهش بیشتر حجم بند 3 نیز کمک کننده است.
  2. در صورتیکه دانش آموزان محترم از طریق بخش تکالیف بیش از یک فایل را باید ارسال کنند، آنها را با نرم‌افزارهای فشرده‌سازی مانند winrar یا با استفاده از فشرده ساز ویندوز کم حجم نمایند و سپس ارسال کنند.
  3. در صورتیکه فایلهای ارسالی از نوع پاورپوینت یا pdf است که ترکیبی از تصاویر مختلف در آن استفاده شده است در هنگام ساخت پاور پوینت تصاویر به حالت فشرده تبدیل و سپس به فایل اصلی وارد شود. 
  4. جهت فشرده سازی تصاویر (چه از اینترنت دانلود شده یا توسط دوربین گرفته شده) می‌توان به راحتی از سایت‌های کمکی مانند imagecompressor.com استفاده نمود. پس از بازکردن این سایت، فایل از روی رایانه یا با کلید Upload files یا از طریق گرفتن و پرت کردن با ماوس به سایت منتقل شود. بلافاصله فشرده سازی انجام شده و با کلید download می‌توان فایل فشرده شده را تحویل گرفت. ضمنا میزان کاهش حجم نیز با درصد نمایش داده می‌شود.

استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی بدلیل اینکه از فناوری‌های خاصی استفاده می‌نمایند، نیاز به مهارت‌های مختلف رایانه‌ای نیز دارد که در کنار یکدیگر آرام آرام به این مهارت‌ها دست‌ خواهیم یافت.


برچسب‌ها: