معرفی برخی نرم افزارهای کاربری که در استفاده از آموزش مجازی باید نصب شوند

معرفی برخی نرم افزارهای کاربری که در استفاده از آموزش مجازی باید نصب شوند

از مدير سامانه در
Number of replies: 0

در این مطلب نرم افزارهای مهمی که قبل از ورود به آموزش مجازی باید آنها را نصب نمود توضیح داده شده است که تقریبا با نصب اینها تمامی فرمت‌ها قابل رویت خواهند بود. 

یکی از مشکلاتی که برای استفاده از آموزش مجازی بر روی رایانه یا گوشی با آن مواجه می‌شویم، انواع فرمت‌ فایلهایی است که در قالب درس بر روی سایت قرار می‌گیرند. فرمت‌هایی از فیلم، انمیشن، تصویر و متن که هریک نیاز به نرم افزار خاص برای مشاهده دارند.

در این مطلب نرم افزارهای مهمی که قبل از ورود به آموزش مجازی باید آنها را نصب نمود توضیح داده شده است که تقریبا با نصب اینها تمامی فرمت‌ها قابل رویت خواهند بود. 

نکته مهم اینست که با توجه به اینکه هر رایانه و گوشی دارای شرایط خاص خود مانند نسخه سیستم عامل یا مرورگر است لذا ما فایل دانلود را در اینجا ذکر ننمودیم تا هر فردی بتواند در صفحه دانلود لینک مربوط به خود را یافته و لینک مناسب را انتخاب و نصب نماید.

اما صفحه دانلود را می‌توان با راه‌های زیر به راحتی یافت:

1- سایتهای دانلود ایرانی مانند p30download.com یا soft98.ir جزء سایتهایی هستند که به راحتی میتوان لینک‌های دانلود مخصوص را در آنها یافت. دقت شود که این لینکها فقط مخصوص استفاده در رایانه می‌باشند و نه گوشی تلفن. 

2- یکی دیگر از راههای ساده یافتن لینک دانلود استفاده از متن جستجوی "دانلود ..." که به جای ... از عبارت نرم افزار مد نظر استفاده شود و در گوگل جستجو شود. سایتها مناسب با این جستجوی ساده نمایش داده خواهند شد.

3- اما برای گوشی های آندروید استفاده از play store خود گوشی یا کافه بازار است و برای IOS هم طبعا با AppStore میتوان این نرم افزارها را به راحتی دانلود نمود.


فهرست نرم‌افزارها:

1- Acrobat reader

این نرم افزار جهت نمایش فایلهای متنی با فرمت PDF می‌باشد که با عناوین Acrobat Viewer یا PDF viewer نیز قابل مشاهده است مخصوصا در گوشی ها. البته اغلب گوشی‌ها و رایانه‌ها این نرم ‌افزار را دارند.

2- Word

برخی از محتواها قالب word دارند. البته خوشبختانه بر روی اغلب رایانه‌ها مجموعه Office نصب است و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد. اما روی گوشی ها از نرم افزارهای کمکی که با همین عنوان word یا word viewer میتوان آنها را یافت استفاده می شود.

3-VLC Player

از آنجایی که بسیاری از محتواها با قالب فیلم و کلیپ بارگزاری می‌شوند و فرمت‌های متفاتی نیز دارند یکی از قویترین نرم‌افزارهایی که دارای قابلیت نمایش فرمت‌های مختلف را دارد VLC می‌باشد. این نرم‌افزار خوشبختانه هم نسخه رایانه‌ای و هم موبایلی دارد که به راحتی با جستجوی همین عبارت می‌توان آیکون نخروطی مانند نارنجی آن را مشاهده و نصب نمود. با نصب این نرم‌افزار به راحتی انواع فایلهای کلیپ را مشاهده خواهید نمود. البته اگر آن را در گوشی و رایانه خود پیش فرض نمایید دیگر نیازی به انتخاب آن نیز نمی‌باشد.

4- PPT Viewer

برخی از ارائه‌های درس بر روی پاور پوینت انجام می‌شود که معمولا با توجه به اینکه مجموعه Office روی رایانه‌ها نصب است این فرمت قابل مشاهده است. ولی بر روی گوشی‌ها باید آن را با عبارت هایی مانند این عبارت PPT جستجو و نصب نمود. البته انتظار اینکه یک فایل پاور پوینت در گوشی و با این نرم‌افزارها تمام و کمال نمایش داده شود کمی دور از انتظار است. به عبارتی پاورپوینت جهت نمایش در رایانه ساخته می شود ولی در هر حال در گوشی می‌توان تا حدودی با این نرم‌افزارها آن را مشاهده نمود.


در صورتیکه مشکل یا سئوالی راجع به این موضوع مطرح است از بخش تالار گفتگو ارسال شود.