نرم‌افزارهای اسکن نمودن صفحات از طریق گوشی

نرم‌افزارهای اسکن نمودن صفحات از طریق گوشی

از مدير سامانه در
Number of replies: 0

چگونه مشکل سیاه و تاریک شدن عکسهایی که از طریق گوشی از صفحات تکالیف یا درس‌ها گرفته می‌شود را حل کنیم؟

در استفاده از مودل توسط دانش آموزان یا معلمین ممکن است مجبور به تصویربرداری از پلی کپی یا صفحات کتاب باشیم. اما وقتی با گوشی عکس گرفته می‌شود معمولا به دلیل تنظیم نبودن نور، عکس‌ها تاریک و ناخوانا می‌شوند یا با حاشیه‌هایی همراه هستند که حذف آنها سخت است.

اما راه حل این مشکل بسیار ساده است. در دنیای نرم‌افزارهای موبایلی انواع اپلیکیشن‌ها برای این منظور ساخته شده‌اند. به این معنی که این نرم‌افزارها می‌توانند هم صفحه را تشخیص دهند و هم نور آنها را به طریق دلخواه تغییر دهند و حاشیه‌های آن را نیز حذف کنند. در نهایت نیز می‌توان مانند هر اپ دیگری فایل تولید شده را با سایر اپ‌ها مثل واتساپ یا بله share نمود.

یکی از این نرم‌افزارهای مهم و معروف Camscanner است. اما اگر این نرم ‌افزار را تاکنون نصب ننموده‌اید، بدلیل مشکلات امنیتی که در نسخه‌های جدید آن وجود دارد نصب ننمائید.

در میان اپ‌های مشابه دیگر میتوان به Scanbot‌ اشاره نمود که هم با playstore و هم appstore آن را می‌توان نصب نمود. البته اپ‌های دیگری هم وجود دارد ولی اغلب یا پولی هستند یا برای کشور ما فیلتر شده‌اند.

در خصوص نرم‌افزار Scanbot نیز در صورتیکه در نصب به قسمت هزینه رسید گزینه Skip‌ را انتخاب کنید و پس از وارد کردن ایمیل و انتخاب Subscribe وارد نرم‌افزار شوید.

البته افرادیکه از موبایل‌های آندروید استفاده می‌نمایند با استفاده از Google drive که معمولا به صورت پیش‌فرض در گوشی نصب است می‌تواند با گزینه افزودن و Scan‌ اینکار را انجام داد.

برای راهنمایی دقیقتر لینک زیر را ببینید:

https://b2n.ir/379893

در نهایت می‌توانید با یک جستجو در گوگل صفحات متعددی که به نرم‌افزارهای مشابه اشاره نموده‌اند دست یافت.